Healthy hotspots in Antwerpen #3: Barnini

05 mei 2017

Het was dringend tijd dat ik verder ging met mijn 'healthy hotspots'-reeks. Ik heb ondertussen een lijstje gemaakt met alle plekjes waar ik nog wil gaan lunchen in Antwerpen, en het zijn er veeeel. Tijd om erin te vliegen dus!

Barnini is een hippe bagelbar aan het Theaterplein. Het is een heel gezellige plek waar ik regelmatig tussen de lesuren mijn middagpauze doorbreng. Het ligt dan ook op twee minuten wandelen van mijn campus, handig! Voor de shoppers onder ons: het ligt ook op twee minuten wandelen van de Meir. Barnini heeft een leuk vintage-achtig interieur maar de bagelbar is helaas wel aan kleine kant. Ik raad aan niet tussen 13u en 14u langs te gaan want dan zit het afgeladen vol. Reserveren kan je ook pas vanaf vier personen. In de lente en de zomer zijn er wel wat extra plaatsen op het terras.

De menukaart is vrij uitgebreid. Je hebt keuze uit een heel breed gamma aan koffies: van zoet tot pittig. Maar ook liefhebbers van iets fris kunnen hier hun hart ophalen, met bijvoorbeeld één van de huisgemaakte icetea's. Ze bieden een tiental verschillende soorten bagels aan, wat bij mij in het begin wel wat keuzestress veroorzaakte. Ondertussen heb ik ze bijna allemaal geproefd, en hoewel ze echt allemaal lekker zijn, heb ik toch twee favorieten: de 'honey b', een bagel met brie, honing, pijnboompitjes en kaneel en de 'pink b', een bagel met roomkaas, gerookte zalm en dille.


Het personeel is over het algemeen vriendelijk, maar soms lijdt de service onder de enorme drukte in de zaak. Ik merk een duidelijk verschil in nonchalance tussen wanneer ik er om 12u ga lunchen, en het nog vrij kalm is, en wanneer ik er midden in de 'lunchspits' zit.

Prijs-kwaliteit scoort Barnini heel hoog. Alle bagels kosten €6,5, wat zeker niet duur is voor een lekkere lunch. De grote eters onder ons zullen wel geen voldaan gevoel hebben na één bagel. Tip: bestel nog een 'simple b', een bagel met enkel roomkaas (€3). Die is gewoon smullen. Delen met je lunchdate kan, maar hoeft natuurlijk niet ;)

Minpuntje: je kan er niet met bancontact betalen = ongelooflijk onhandig.

BARNINI
Adres: Oudevaartplaats 10, 2000 Antwerpen
Openingsuren: maandag - zaterdag open van 8u - 19u, zondag open van 8u - 17u