Healthy hotspots in Antwerpen #4: Lunchbox

17 mei 2017

Hey, hier ben ik weer met een nieuwe recensie! Deze keer ga ik je vertellen over mijn ervaringen met Lunchbox: een hotspot aan het Theaterplein in Antwerpen. 

Lunchbox is een healthy food café waar je terecht kan voor zowel ontbijt, lunch als dinner. Ook aperitieven met een frisse cocktail is mogelijk. Van buitenaf kan je het meteen herkennen aan de felle groene gevel. Ook het interieur is kleurrijk, wat je meteen goed gezind stemt. Wanneer het zonnetje schijnt, kan je buiten op het gezellige terras zitten.

De hotspot heeft goed te doen. Om een plekje te garanderen, raad ik je daarom aan te reserveren. Het personeel is altijd heel vriendelijk, maar op drukke momenten kan het wel even duren voor je je eten krijgt. De laatste keer ik bij Lunchbox ging eten, was de tafel die we gereserveerd hadden niet op tijd vrij. Als verontschuldiging kregen we ieders een drankje en tapas van het huis. Leuk!

Homemade iced tea's 
Tapas
Het menu is vrij uitgebreid. Om te lunchen (tot 18u) heb je keuze uit verschillende wraps, burgers en broodjes. Mijn favoriet is de Veganist (€8,5): bruin brood met hummus, olijven en geroosterde groentjes. Heerlijk! Daarnaast serveren ze heel de dag door salades (€14 - €18,5) en hot-dogs (met zoete aardappelfrietjes!), maar ook gerechten als fish en chips (€17), ribbetjes (€17,5), vegetarische lasagna (€14) en bataatstoemp met feta (€14). Op bovenstecfoto had ik de papardelle met spinazie, pijnboompitten, kerstomaatjes en rozemarijn (€14). Het was lekker maar na verloop van tijd wat eentonig. Bovendien was de pasta bereid met veel olie, waardoor het een beetje zwaar op mijn maag lag.

Prijs-kwaliteit zit Lunchbox zeker goed. De porties zijn altijd ruim voldoende en je betaalt gemiddeld €15 voor een hoofdgerecht. Lunch kost je gemiddeld €10. Hun huisgemaakte iced tea's zijn daarentegen wel wat prijzig (€4), maar wel heel lekker.

Mexicano wrap en veganist
Je kan er zowel cash als met bancontact betalen. Ben je met een groep? Dan is apart betalen geen enkel probleem.

LUNCHBOX
Adres: Nieuwstad 8-10, Theaterplein, 2000 Antwerpen.
Openingsuren: woensdag - zaterdag open van 10u - 21u30, zondag en maandag open van 10u - 21u, dinsdag gesloten.
Reserveren: 03 231 04 79 of op www.lunchbox.be/contact