Vegan haverpannenkoeken met kaneel

07 mei 2017

Het is zooondag! Tijd voor pannenkoeken dus. Deze veganistische haverpannenkoekjes bakte ik voor mijn bake sale van vorige week, en ze vielen erg goed in de smaak. Ik moet toegeven dat ik er zelf ook enorme fan van ben. Super simpel, lekker én vegan!

Ik ben zelf geen veganist maar probeer al wel een aantal jaren zoveel mogelijk plantaardig te eten. Eens een vegan pannenkoekenreceptje uitwerken, stond dus al even op mijn to-dolijstje. En jep, het is van de eerste keer gelukt. Dat gebeurt niet zo vaak ;) 


INGREDIËNTEN (1 portie)
- 80 g havermeel
- 230 ml cashew -of amandelmelk
- 2 ontpitte dadels
- 2 tl kaneel
- 1 tl bakpoeder

BEREIDING
1. Doe alle ingrediënten in een blender en blend tot een glad beslag.
2. Verhit wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken langs beide kanten goudbruin.

That's it! Easy peasy ;)